این دوره به مدیران پروژه کمک می­‌نمایند تا تکنیک­‌ها و شیوه‌های مورد نیاز جهت افزایش مهارت‌های ارتباطات فردی را فرا گیرند. مدیران پروژه در این دوره با تکنیک­‌های ارتباطات مانند (مذاکره، ارتباط غیرکلامی، بازخورد و …) جهت ایجاد ارتباط موثر با افرادی که در سمت­‌های مختلف سازمان از جمله مدیران ارشد، مدیران همتراز، کارمندان زیردست، کارفرمایان، مشتریان و تامین‌کنندگان آشنا می‌شوند.

مفاهیمی چون ترویج ایده، دست و پنچه نرم کردن با مذاکرات مختلف و متعدد، نحوه تعامل با موضوعات مرتبط با منابع انسانی به همراه شناسایی فرهنگ سازمان و راه‌های کسب نتایج دلخواه از طریق شبکه­‌های فرهنگی از جمله مواردی است که در این دوره ارائه می­‌گردد.

پیش نیازهای دوره

  • این دوره شامل پیش نیاز خاصی نمی‌باشد.

اهداف آموزشی

در پایان این دوره شرکت کنندگان می­‌بایست قادر باشند:

  • عواملی که می­‌تواند در برخورد اولیه با سایر افراد مفید باشد شامل (تاثیر اولیه، ارتباط مناسب و ایجاد اعتبار) را فرا گیرند.
  • بتوانند با سایر همکاران خود رابطه­‌ای مثبت ایجاد نمایند.
  • بتوانند بازخوردهای مثبت و سازنده­‌ای به همکاران خود ارائه نمایند.
  • بتوانند انواع نظارت­‌های موجود در کارهای خود را شناسایی نموده و تکنیک­‌های تعامل با آنها را پیاده‌سازی نمایند.
  • گام‌های لازم جهت مذاکره به منظور ارتقاء شغلی و یا استعفاء از سمت جاری خود را فرا گیرند.
  • اصول و چهارچوب­‌های لازم به منظور ایجاد ارتباط بهینه با سایر افراد را فرا گیرند.
  • با گام‌های مورد نیاز جهت عذرخواهی از کارکنان زیردست و تاکتیک­‌های رد کردن محترمانه تقاضاهای آنها آشنا شوند.
  • بتوانند به درخواست­‌ها و اعتراضات کارفرمایان و مشتریان پاسخ دهند.
  • راه‌های عدم قبول پیشنهادات تامین کنندگان و پیمانکاران بدون رد کردن سایر فرصت­‌های آتی همکاری با آنها را فراگیرند.
  • با مفهوم فرهنگ سازمانی و نقش‌هایی که در شبکه‌های فرهنگی میان افراد وجود دارد، آشنا شوند.
  • قادر باشند از شبکه‌های فرهنگی میان افراد به منظور کسب نتایج دلخواه کاری استفاده نموده و عناصری که بر ارتباطات فردی تاثیر گذار است را شناسایی نمایند.
  • راه‌هایی که مدیران به وسیله آن می­‌توانند فرهنگ مثبتی را در سازمان ایجاد نمایند فرا گیرند.

چه کسانی می­‌توانند در این دوره شرکت نمایند

  • مدیران پروژه و اعضای تیم پروژه که علاقه‌مند به افرایش مهارت­‌های ارتباطی در محیط کسب و کار می­‌باشند.

خلاصه‌ای از سرفصل­‌های قابل ارائه در دوره

  • روش­‌های ارتباطات و متدهای وابسته به آن
  • اولین برخورد و تاثیر آن
  • ایجاد ارتباط مناسب
  • ایجاد نظام ارتباطی بر پایه بازخورد
  • ارتباط با مدیران ارشد و ناظران بر عملکرد مدیر پروژه
  • ارتباط با تیم پروژه، سایر همکاران و کارکنان زیردست
  • ارتباط با کارفرمایان، تامین کنندگان، پیمانکاران و مشاوران
  • نحوه ارتباط با فرهنگ سازمانی

دوره فوق شامل تمرین‌ها و مطالعه‌های موردی است که در طول اجرای دوره متناسباً ارائه می‌گردد.

مدت برگزاری دوره

  • ۱۲ ساعت (۱۲PDU)